عکس

عکس و عکس

عکس

عکس و عکس

  • ۰
  • ۰

در این مطلب که از سایت چلوشیش نوشته شده است ما اقدام به بررسی برنج دمسیاه که یکی از برنج های محبوب و البته کمیاب استان گیلان است میپردازیم.

برنج دمسیاه چیست؟

برنج دمسیاه یکی از برنج های کیفی استان گیلان است که همانند برنج های دیگر در استان گیلان کشف شده است  و دارای دانه های بلند است . از لحاظ کیفیت دانه بهتر از برنج هایی مانند هاشمی است و کم محصول تر هم هست . به نوعی که در صورتی که یک هکتار زمین شالیکاری یک تن برنج هاشمی بدهد مقدار برنجی که میتوان از بذر دمسیاه انتظار داشت در حدود 75 درصد این مقدار است . یعنی کمتر است . ولی به لحاظ کیفیت برتری قابل ملاحظه ای دارد.

برنج دمسیاه بیشتر در استان گیلان کاشته میشود البته در استان های مازندران و گلستان نیز کشت میشود ولی در سال های اخیر به دلیل کم محصول بودن بیشتر در شهر رشت و شهرستان های اطراف رشت کاشته میشود و به همین دلیل کمتر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است .

جهت خرید این برنج وارد بخش خرید برنج ایرانی شوید

بعد از پخت این برنج بسیار ری میدهد و اندازه آن به نوعی دو برابر میشود و دارای عطر بسیار بالایی نیز هست . این برنج بعد از پخته شدن به راحتی نگهداری میشود و مانند برخی برنج های بی کیفیت خشک نخواهد شد و شادابی خود را حفظ خواهد کرد.

قیمت این برنج به دلیل کم محصول بودن و همچنین استقبال کم کشاورزان از این برنج بسیار بالا تر از قیمت معمول آن است .البته به دلیل نوسانات بازار نیز قیمت این برنج تغییرات زیادی میکند. شما میتوانید قیمت روز برنج دمسیاه را در سایت چلوشیش مشاهده کنید.

  • ۹۷/۰۶/۲۳
  • meysam zare

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی